Subject: FW: (TEED-218179) Rapla maakond, Rapla vald, Kuimetsa küla sidevõrk
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 30 Apr 2025 15:21:53 +0300

Tere

Palun registreerida allolev kiri.

Delta viit: 7.1-2/25/79-4

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Liisa Jänes <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 30, 2025 2:34 PM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Subject: RE:   (TEED-218179) Rapla maakond, Rapla vald, Kuimetsa küla 
sidevõrk

Tere

Palun leida märkuste vastused ja asebdiplaani joonis manusest, ülejäänu 
korrigeeritud materjal on leitav siit lingilt:

https://www.dropbox.com/scl/fo/tv6hfg8jpa1otsozf7wek/AH0OvFde8NGwJ-_CIu4vFIA?rlkey=qry0qm7lyr8k82h8am7q932v2 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/tv6hfg8jpa1otsozf7wek/AH0OvFde8NGwJ-_CIu4vFIA?rlkey=qry0qm7lyr8k82h8am7q932v2&st=xcpngeqe&dl=0> 
&st=xcpngeqe&dl=0

Kas nüüd võin saata ka ikõ alad?

Lugupidamisega

Liisa Jänes

Projekteerija

Tel +372 5345 7609

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee

From: Annika Matson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 22. aprill 2025 14:31
To: Liisa Jänes <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE:   (TEED-218179) Rapla maakond, Rapla vald, Kuimetsa küla 
sidevõrk

Tere

Edastan märkused projekti korrigeerimiseks:

Riigitee nr 20130

1.	Mullika (27701:001:0966) kinnistu ees olev puurimiskaevik viia kinnistu 
piiri äärde selliselt, et piki riigiteed kulgev sidetrass jääks 1 m 
kaugusele kinnistu piirist.
2.	Korrigeerida mõõtjoone kinnituspunkte km 6,21 Mullika kinnistu poolses 
otsas (mõõt 3,14 ei näita kaugust riigitee kattest).
3.	Mida tähistab alloleval pildil olev ring .dwg failis? (km 6,29).

4.	Viites „Sidetrass jääb riigitee nr  20130 Vaopere-Tamsi-Kuimetsa tee 
äärde km`l 6.67-7.24. Paigaldus adraga v.a. kinnised läbiminekud.“ Peaks 
7,24 asemel olema 7,08.
5.	km 7,24 projekteeritud sidekaev viia maksimaalselt kinnistu piiri äärde.
6.	Lõigus km 7,942–7,965 oleks paigaldada sidetrass piirile lähemale 
(kulgeks elektrimasti ja tugiposti vahelt).
7.	Km 7,998 paigaldada sidetrass kinnistupiirile lähemale. Projekteeritud 
sidetrassi ja olemasoleva sidetrassi ristumine võiks leida asend umbes 
alloleval pildil tähistatud asukohas (roosa joon).

8.	Tundub, et alloleval pildil tähistatud (roosa ovaal) viide on üleliigne, 
kuna ristumist sidetrassiga ei toimu.

9.	km 8,04–8,11 kavandada sidetrass kinnistu piirile lähemale (1 m 
kaugusele).

Riigitee nr 14

10.	Projekteeritud kinnine läbiminek riigitee nr 14 Kose-Purila tee ääres 
lõppeb km 17,68, mitte 17,91. Palun korrigeerida.
11.	km 17,68–17,89 on ettenähtud sidetrassi paigaldamine adraga, kus teemaal 
kasvavad puud ja tee rekonstrueerimise raames on kavandatud need raadata. 
Kuna suure tõenäosusega paigaldatakse sidetrass enne kui algavad riigitee 
rekonstrueerimistööd, siis palun näha kas sidetrassi paigaldamine kinnisel 
meetodil min 1,5 m sügavusele või näha ka sideprojektis ette puude 
raadamine, et oleks võimalik sidetrassi adraga paigaldada.
12.	Riigitee km 17,91 Siku teele minev sidetrass kavandada projekteeritud 
nõlva alumisest servast min 1 m kaugusele.
13.	km 18,15-18,25 ja km 18,54–1862 rajada sidetrass kinnisel meetodil min 
1,5m sügavusele. Märkida juurde rajamissügavus, arvestada et rajatav 
sidetrass ei seaks takistusi ega tooks lisakulutusi riigitee 
rekonstrueerimisele.
14.	km 18,996 varem projekteeritud liiklusmärgi all nihutada sidetrass 
kinnistu piiri äärde, et ei jääks tulevikus paigaldatava liiklusmärgi alla.
15.	km 19,39–19,49 kavandada sidetrass väljapoole projekteeritava teemullet 
projekteeritud riigitee nõlva alumisest servast min 1,0 m kaugusele.
16.	km 19,37 (riigiteede nr 14 ja nr 15129 ristmik) kavandada sidetrass 
ümberpaigaldatava sidetrassi kõrvale (eramaale), mitte ümbertõstetava trassi 
asukohta.

Riigitee nr 15129

17.	km 33,86 ristub sidetrass kraaviga, mitte truubiga. Korrigeerida viidet 
asendiplaanil. Märkida asendiplaanile truubis veevoolu suund ning kraavi 
põhja kõrgus, et oleks võimalik arvestada minimaalset sidetrassi rajamise 
kõrgust (min 1,0 m kraavi põhjast).
18.	Mida tähistab sidetrassi kõrval olev pruun joon kihil 
KITSENDUS_TRANSPORT?
19.	km 34,15–34,20 teostada sidetrassi paigaldamine kinnisele meetodil 
kinnistu piirist min 1,0 m kaugusele
20.	Mida tähistab alloleval pildil helesinine joon truubi ümber (km 35,10)?

21.	km 35,51 märkida asendiplaanile truubis veevoolu suund.
22.	Mis põhjusel on vajalik rajada alloleval pildil tähistatud (punane ring) 
puurimiskaevik?

23.	km 35,75–35,94 kavandada sidetrass teisele poole keskpinge kaablit 
kinnistu piiri äärde, et puuduks vajadus tööde teostamiseks riigitee mulde 
nõlvuses.
24.	km 36,27–36,31 (paremal pool, puude rivi ees) teostada sidetrassi 
paigaldamine kinnisel meetodil.
25.	km 36,37 (vasakul pool) rajada ainult üks puurimiskaevik (see, mis jääb 
kinnistu piirile lähemale).
26.	Vahastu tee 39 // Matsi (27701:001:1143) kinnistule rajada kahe 
puurimiskaeviku asemel üks puurimiskaevik.

27.	km 36,64 kavandada puurimiskaevik riigitee mulde nõlvast kaugemale, 
maksimaalset heki kõrvale (nt asukohta, kus adraga paigaldatav sidetrass 
läheb Vahastu tee 31//Edela kinnistule).
28.	Alloleval pildil adraga paigaldatav sidetrass kavandada min 1,0 m 
kaugusele nõlva alumisest joonest.

29.	Vahastu tee 21 kinnistul (keskel) puudub üks puurimiskaevik. Paremal 
pool, kus on kavandatud rajada kolm ja vasakul pool, kus on kavandatud 
rajada kaks puurimiskaevikut kõrvuti lahendada mõlemal juhul ühe 
puurimiskaevikuga.

Tulenevalt esitatud märkustest ja projekti mahukusest võib märkusi veel 
lisanduda ka järgmiste projekti läbivaatuste käigus.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Liisa Jänes <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 16, 2025 9:18 AM
To: Annika Matson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE:   (TEED-218179) Rapla maakond, Rapla vald, Kuimetsa küla 
sidevõrk

Tere

Pidin projekti muudatuse tegema võrreldes varasemaga, sest tehnovõrk ei 
aktsepteerinud sidetrassi asukohta.

Muudatus lehel 3, Vahastu tee 21 ja Vahastu tee 23 ees.

 <https://www.dropbox.com/scl/fo/tv6hfg8jpa1otsozf7wek/AH0OvFde8NGwJ-_CIu4vFIA?rlkey=qry0qm7lyr8k82h8am7q932v2&st=7hqogc2d&dl=0> 
https://www.dropbox.com/scl/fo/tv6hfg8jpa1otsozf7wek/AH0OvFde8NGwJ-_CIu4vFIA?rlkey=qry0qm7lyr8k82h8am7q932v2&st=7hqogc2d&dl=0

Lugupidamisega

Liisa Jänes

Projekteerija

Tel +372 5345 7609

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee

From: Transpordiameti Jira < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: teisipäev, 1. aprill 2025 16:21
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject:   (TEED-218179) Rapla maakond, Rapla vald, Kuimetsa küla sidevõrk

Tere,

Teie taotlus "Rapla maakond, Rapla vald, Kuimetsa küla sidevõrk" on töösse 
võetud ja sellega tegeleb Annika Matson.

Lisaküsimuste korral leiate tema kontaktid siit: 
<https://transpordiamet.ee/kontaktid> https://transpordiamet.ee/kontaktid

Lugupidamisega,
Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.